Postare prezentată

Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe

2008-12-18 – Modificat prin  HG nr. 1496/2008  din 19 noiembrie 2008 privind modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004 pen...

Cauta pe blog

miercuri, 7 septembrie 2016

Foaie parcurs vs. GPS in viziunea ANAF

Firmele de software care realizeaza programele de monitorizare a flotelor auto sunt cele mai interesat sa ofere clientilor produse care sa le asigure acestora deductibilitatea integrala a costurilor auto si a TVA-ului.

Raspunsul primit de la ANAF de catre firma SAS Grup este relevant dar subliniaza inca o data ca raportul trebuie sa contina minim cele 4 elemente (categoria de vehicul utilizat, scopul și locul deplasării, kilometrii parcurși, norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs) : http://www.sasgrup.ro/sites/default/files/certifile/Recunoastere%20de%20catre%20MF%20a%20raportului%20Foaie%20de%20Parcurs.pdf

Ce zice codul fiscal actual ...

SECȚIUNEA a 5-a - Cheltuieli (aceasi abordare si pt. TVA)

16. (2) Justificarea utilizării vehiculelor, în sensul acordării deductibilității integrale la calculul rezultatului fiscal, se efectuează pe baza documentelor financiar-contabile și prin întocmirea foii de parcurs care trebuie să cuprindă cel puțin următoarele informații:
  • categoria de vehicul utilizat,
  • scopul și locul deplasării,
  • kilometrii parcurși,
  • norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.


Din raportul scos de aplicatie se pare ca lipsesc urmatoarele:

1. categoria de vehicul utilizat

2. scopul (parerea mea cel mai greu de indeplinit; ar insemna ca soferii sa aiba o interfata in care sa introduca aceste informatii)

3. norma proprie de consum carburant pe kilometru parcurs.


Daca din aplicatie pot fi setate sa apara in raport si aceste informatii atunci nu mai avem nevoie de foaia de parcurs scrisa de mana ...

Echipa CBC

 

Persoane interesate